Er din smartphone blevet beskadiget? Sådan skal du forholde dig, og sådan får du hurtigst hjælp

Er din smartphone blevet beskadiget? Sådan skal du forholde dig, og sådan får du hurtigst hjælp
Læsetid: 6 min
-
30/4/2025

Er din smartphone pludselig gået i stykker? Uanset om det drejer sig om en ødelagt skærm, vandskade eller tekniske problemer, kan det være frustrerende – især hvis du er afhængig af din telefon i hverdagen. 

I dette blogindlæg guider vi dig til, hvordan du bedst håndterer situationen, beskytter dine data og får professionel hjælp hurtigt. 

Hos FixPhone står vi klar til at hjælpe dig – hurtigt, sikkert og uden tidsbestilling.

Søg hjælp hurtigt

Hvis skaden er sket, bør du skynde dig at søge hjælp, så du ikke gør skaden værre, og så du kan bruge din smartphone, som du plejer igen.

Hos FixPhone er vi eksperter i at reparere alle typer smartphones, hvilket gælder for både iPhone og Android-modeller. Du bør derfor skynde dig forbi en af vores mange butikker på Sjælland, hvor vores certificerede og professionelle teknikere står klar til at hjælpe dig!

Er du eksempelvis bosiddende i Nordsjælland, kan du med fordel komme forbi en af vores butikker Hillerød, Helsingør eller Lyngby, hvor vi med glæde hjælper dig med at give nyt liv til din smartphone.

Vi har nemlig walk-in service og reparerer typisk din smartphone inden for 60 minutter – selv uden forudgående aftale. Derudover kan vi også hjælpe dig med at fikse din iPad, Macbook og PlayStation, hvis du har enheder som disse, der også trænger til en kærlig hånd.

Befinder du dig uden for Nordsjællands grænser, er der ingen grund til bekymring. Vi har nemlig også butikker i Køge og Roskilde, hvor vi her tilbyder den samme professionelle service, som i vores andre butikker.

Har du spørgsmål angående vores metoder, teknikker eller om hvorvidt vi kan hjælpe dig eller ej, er du mere end velkommen til at kontakte os på mail: info@fixphone.dk eller telefon: 70345603. 

Vurder skaden

Før du indleverer din smartphone til reparartion hos FixPhone, kan du med fordel starte med at vurdere skaden. På den måde sikrer du, at du hverken skader dig selv og din smartphone yderligere:

Skærmen

Det er ikke unormalt, at skærmen på din smartphone kan gå itu eller knække, hvis du eksempelvis taber den, eller hvis den udsættes for et slag.

Skulle dette være tilfældet, anbefaler vi hos FixPhone, at du får udskiftet skærmen til en ny hurtigst muligt. Du kan nemlig gøre skaden værre, eller komme til at skære dig selv på den knuste skærm, hvis du undlader at udskifte den.

Derudover anbefaler vi, at du forebygger fremtidige skærmskader ved at monterer en skærmbeskytter på din smartphone.   

Vand- eller væskeskader

Selvom de fleste smartphones i dag er forholdsvis vandtætte, kan du stadig være uheldig, hvis din smartphone udsættes for vand, væske eller fugt i længere tid.

Skulle dette ske, bør du slukke din smartphone med det samme, og tørre den grundigt. Husk, at du aldrig må putte din smartphone i ovnen eller mikroovnen for hurtigere tørring.

Og selvom rygtet går på, at du kan redde din smartphone mod fugtskader ved at lægge den i ris, kan dette faktisk gøre skaden meget værre! Men det kan du læse mere om i blogindlægget: “De største myter om din iPhone”.

Hardwareproblemer

Hvis din smartphone pludselig bliver varm, ikke vil tænde, har problemer med knapper, mikrofon og højttalere, kan der være tale om skader på telefonens hardware.

Begynder din smartphone eksempelvis at blive varm, når du bruger den, er det højst sandsynligt batteriet, den er gal med, og som derfor bør udskiftes.

Overordnet set kræver hardwareproblemer oftest reparation, da skaderne typisk er så omfattende, at de kræver professionel assistance!

Prøv at sikre dine data

Noget at det allermest vigtige på vores smartphones er vores data. Det vil sige vores billeder, videoer, kontakter, beskeder, apps og en masse andet, som ville være ærgerlige at miste, hvis din smartphone bliver beskadiget.

Derfor anbefaler vi hos FixPhone, at du så vidt muligt forsøge at sikre dine data, hvis du altså stadig har adgang til din telefon. 

For selvom din smartphones skærm er gået i stykker, eller hvis der er andet hardware, der er røget i svinget, kan du måske stadig bruge og administrere den.

Er dette tilfældet, skal du skynde dig at lave en backup af dine data via cloud-løsninger som Google Drive, iCloud eller en andre cloud-tjenester.

Har du derimod ikke adgang til din smartphone, efter den er blevet beskadiget, kan du forsøge at tilkoble den en computer via et kabel. Her har du nemlig mulighed for at lave en manuel backup af dine data, hvis din smartphone ikke er totalskadet.

Tænk på fremtidig beskyttelse

Det er en god idé at være på forkant mod fremtidige skader. Derfor kan du med fordel beskytte din smartphone ved at investere i et cover og en skærmbeskytter.

Hos FixPhone har vi et stort udvalg cover til alle typer smartphones, og du bør derfor svinge forbi en af vores mange butikker på Sjælland, hvis du er på udkig efter et nyt cover.

Det er også en god idé at være på forkant med beskyttelse af dine data. Sørg derfor at lave backup af dine data løbende, imens din telefon er skadesfri. På den måde kan du være sikker på, at du ikke mister dine data, hvis ulykken rammer.

Få repareret din smartphone hos FixPhone

Hvis du oplever problemer med din smartphone, kan du roligt indlevere den til reparation hos os. Hvad end det er skærmskift, kamera eller et nyt batteri, kan vores erfarne teknikere klare din smartphone reparation hurtigt og trygt.

FAQ

Hvad skal man gøre, hvis ens telefon er blevet våd?

Sluk den med det samme, tør den forsigtigt og undgå at tænde den igen. Lad være med at lægge den i ris – få i stedet professionel hjælp hurtigst muligt.

Hvem kan hjælpe, når man er blevet hacket?

Kontakt din mobiludbyder, og få hjælp fra en IT-ekspert. Hos FixPhone kan vi også hjælpe med at sikre og gendanne din enhed.

Hvad er sikrest, iPhone eller Android?

Begge systemer er sikre, men iPhone har typisk strengere kontrol over apps og opdateringer, hvilket giver et lille forspring i sikkerhed.

Hvorfor FixPhone?

FixPhone har eksisteret i over 10 år & udført mere end 150.000 reparationer. Tager man et kig på Google, Facebook og TrustPilot ligger FixPhone i den absolutte top på kundetilfredshed blandt vores kollegaer. Vores værksteder er lokalt forankret i de byer vi ligger i. Vi støtter både lokalt foreningsliv og NGO'er. FixPhone har fx. været fast erhvervssponsor hos Danske Hospitalsklovne, Børns Vilkår og Røde Kors i mange år.

1
2 års garanti

Modtag 2 års reparationsgaranti på alle udførte mobilreparationer.

2
Hurtig reparationstid

Vi bestræber os på, at klare en reparation på under 60 minutter uden forudgående aftale.

3
En miljø venlig løsning

Vi bestræber os efter at være et miljøvenligt alternativ i en ellers forurenende industri.